tisdag 19 juni 2012

i morgon..

..är det den 20 juni. det beräknade datumet. datumet man väntat på SÅ LÄNGE. endast 5 % av alla barn föds på det beräknade datumet, så chansen är inte stor att något kommer hända i morgon, men man vet ju aldrig! hoppas kan man.. och hoppas gör jag.
den senaste veckan har varit så otroligt lång! jag har varit så rastlös! har vankat av och an i lägenheten, stått och stirrat ut genom fönstren.. spelat igenom 250 banor mahjong på iphonen :P jag försöker sysselsätta mig, men går omkring i en bubbla.. vet knappt vilken veckodag det är.. vet bara vilket datum. alla dagar känns som söndagar, vilket inte är helt fel då jag gillar söndagar.. men det känns konstigt att liksom inte "komma vidare". jag sitter fast. på en söndag. och inget händer..
vet dock inte riktigt vad det är jag vill ska hända.. vad det är jag väntar på. men jag tror att jag väntar på att något skall börja kännas annorlunda. att det börjar värka, på ett sådant där sätt som det inte har värkt innan.. att insikten kommer.. "nu är det dags".. det längtar jag efter. besynnerligt egentligen.. att man kan längta efter något som man vet kommer göra fruktansvärt ont..!? men så är det.
om inget hänt innan torsdag eftermiddag så ska vi till mödravården då.. och diskutera igångsättning. att behöva vänta 2 veckor till känns som ren och skär tortyr, men det är så det kan bli..
ÅH, lilla bullen! sluta trivas så jädra bra där inne i magen min! lyssna på dina föräldrar när vi ber dig komma ut.. inte vara fegis längre ^^ förstår att du har det väldans gött där inne, men det är väldans gött här ute också, så kom nu!
komsi kom! <3

4 kommentarer:

  1. Blir alltid tårögd och rörd när jag kommer in och läser här. Det är så otroligt fint. Rätt vad det är sätter det igång och sen är det nog minst sagt slut på rastlösheten. Lycka till med allting Phia och ta hand om dig! Och pappsen också förstås. Vi tänker på er och håller alla tummar!
    Stora kramar och kärlek
    // Anna med hälsningar från Göran och Oscar

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad söt du är anna! kramar till er tre från oss (snart) tre! ^^

      Radera
  2. Alfons kom 3 dagar innan, och Alvin kom på självaste dagen..<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkar inte som det blir på självaste dagen för vår lilla bulle.. så det är bara till att fortsätta vänta.. och vänta.. och vänta :)

      Radera