onsdag 20 juni 2012

ringmärkt

i torsdags hände en sak.

jag har haft så mycket pirr och kärlek i kroppen hela hela hela veckan och funderat över hur jag ska säga det till phia...
"ska jag göra si, ska jag säga så..." grubbel grubbel grubbel.

skit i allt, jag säger det bara. precis som jag känner och precis som jag menar det.
jag kommer inte ihåg exakt vad jag sa men jag ska försöka sammanfatta.
det ska tilläggas att vi ligger halvt döda i soffan och tittar på grey's anatomy och phia frågar
mig om jag kan gå ner och inhandla dricka från coop varpå jag pausar och utbrister:

"jag har tänkt på det här hela veckan och hur jag ska säga det till dig!"
(här tror phia att jag ska dra värsta utlägget och skämta om att jag är trött på att gå och handla saker hela tiden)

"jag älskar dig. jag vill dela mitt liv med dig phia. du är det bästa som har hänt mig och jag är precis där jag vill vara i livet med dig och jag vill vara där resten av mitt liv. och jag vill fanimej sätta en ring på ditt finger. så jag undrar om du kanske vill gå och titta på ringar med mig."
längre än så kommer jag inte för phia hoppar på mig med tårfyllda ögon och
kysser mig så underbart vackert som bara hon kan och frågar:
"vad gör du? friar du eller?"
mitt enkla svar var:
"ja... det gör jag."

dagen efter gick vi och tittade ut våra ringar och idag fick vi hem dom.
så... här är dom. ♥



2 kommentarer: